Abstrakt Úspech podnikov v budúcnosti bude záležať na ich schopnosti realizovať zmeny a správne využívať svoje zdroje. Vo filozofii manažmentu zmien sa pre oblasť radikálnych zmien podnikových štruktúr presadzuje metóda reinžinieringu. Dôležitú dimenziu v podnikoch má moderná materiálová báza s jej vedomostným, manažérskym, zdrojovým potenciálom. Materiál je základom kvality výrobkov a má vplyv na ostatné oblasti: výrobnú technológiu, inžinierský proces, atď. Komlexnejšia materiálová oblasť je zviazaná s mnohými funkciami v podniku a jeho celkovou efektívnosťou. Materiálovému a technologickému stavu v podniku však nie je venovaná dostatočná pozornosť. V reinžineringových projektoch je hodnotená materiálová pozícia podniku a potom sú projektované zmeny. V článku je uvedený materiálový audit, navrhnutý ako krokový diagnostický nástroj reinžinieringovej metódy. Projekt technologického auditu je orientovaný na identifikáciu materiálových a technologických požiadaviek, dispozícií vo vzťahu k trhovým požiadavkam, na stimuláciu zlepšení materiálovej schopnosti a na pochopenie potrebnej podpory v oblasti materiálových, manažérskych inovácií. Technika auditu zahŕňa kritické dimenzie materiálovej výkonnosti podniku: špecifikáciu materiálov v konštrukčnej etape; proces inovácií; schopnosti personálu, manažmentu; dodávateľské prostredie; normy; atď.. Výstup z procesu auditu tvorí základ akčného plánu s konkrétnymi doporučeniami pre inovačný proces, manažérske rozhodnutia , formuláciu podnikovej stratégie.