Abstrakt Príspevok popisuje vybrané otázky týkajúce sa identity riadiaceho systému metalurgických spoločností. Spoločnosti sú súčasťou poľského trhu. Identita, imidž a dobré meno sú spojené s obchodnou stratégiou. V novej ekonomickej situácii oceliarske podniky dávajú do poriadku svoje staré identifikačné systémy a pridávajú nové identifikačné zložky. Systém identity pozostáva z oboch vizuálnych faktorov ( logo, emblém, reklamné slogany, ID vizitky, atď.) a nevizuálnych faktorov ako sú osobný kontakt, spôsob vystupovania, všeobecný názor na aktivity spoločnosti, úspechy a neúspechy. Reklamné materiály sa týkajú farieb a obrazov spoločností a zobrazujú ich pozitívne. Prospekty, adresáre a brožúry sú určené pre zákazníkov, hľadajúcich informácie o spoločnosti. Albumy a kovové odliatky sú určené pre malú skupinu ľudí na manažérskej pozícii, pre politikov a obchodníkov. Všetky aktivity a propagačné materiály vytvárajú obraz o kultúre spoločnosti. Veľmi dôležitou zložkou kultúry spoločnosti je etický kódex. Štruktúra kódexu je prezentovaná v príspevku. Posledná časť je venovaná estetickej stratégii. Moderné metalurgické spoločnosti pripravujú také stratégie, ktoré ich robia na trhu konkurencie schopnými. Vytvárajú nový obchodný imidž. Metalurgické podniky chcú byť podnikmi pre klientov.