|
Počet návštev: 85840228 AMS práve číta: 1
|
|
|
|
|
|
|
Velgosová O., Miškufová A., Laubertová M. |
PRÍPRAVA KOMPOZITOV NA BÁZE AL |
K. s.: composite Al-|Al2O3 particles|casting|powder metallurgy|Al dross| |
No 1 (2008), p. 103-112 |
|
|
Rozpondek M., Siudek M. |
OBNOVITEĽNÝ ZDROJ ENERGIE – BIOMASA VO FORME PELIET |
Abstrakt
Zásoby fosílnych palív akými sú uhlie a ropa nie sú večné. Palivo, ktoré predstavujú drevené pelety, je obnoviteľné palivo, ktoré neprispieva k skleníkovému efektu. Spálením 5 m3 oleja sa do atmosféry uvoľňuje 13,8 t oxidu uhličitého. Jednou z ciest ako sa vyhnúť budúcim problémom je pripraviť sa na život bez prírodných zdrojov, Zvýšená úroveň globálneho otepľovania podmieňuje potrebu zámeny fosílnych palív za biopalivá. V mnohých krajinách sa biomasa stáva efektívny spôsob ako splniť požiadavky Kjótskych dohôd, ktoré sa týkajú povoleného vypúšťania oxidu uhličitého pri spaľovaní fosílnych palív. Biomasa je energia budúcnosti. Existujú tri základné formy palív na základe biomasy : tuhá, tekutá a bioplyn. Drevené pelety predstavujú upravenú biomasu: tuhé palivo s nízkym obsahom vlhkosti a vysokým energetickým obsahom. Pelety sa zvyčajne vyrábajú z odpadu na pílach a z iných odvetví spracovania dreva. Pelety neprispievajú k skleníkovému efektu. Požiadavky na kvalitu peliet sa menia podľa charakteristík trhu dreva v rôznych krajinách Európy. Výroba peliet sa uskutočňuje v rôznej škále produkcií, od účelovo postavených veľko-kapacitných zariadení na výrobu peliet po nízko výkonové stroje na pelety, alebo na úpravy krmiva pre dobytok alebo drviče trávy. Veľký podiel na trhu predstavuje používanie peliet v domácnostiach. Pre takýchto zákazníkov je vysoká kvalita peliet dôležitá. Noví hráči na trhu často ponúkajú lacné pelety, ale pritom sa však tiež jedná o produkt nízkej kvality.
|
K. s.: pellets|testing pellets|combustion|pellet’s ash| |
No 1 (2008), p. 119-124 |
|
|
Gajdzik B. |
PRVKY IDENTITY SPOLOČNOSTI HUTNÍCKYCH PODNIKOV |
K. s.: image of metallurgical company|corporate identity system|components of identity: logo|colours|advertising slogans|occasional prints|business cards| |
No 1 (2008), p. 151-155 |
|
|
Pernis R. |
MODERNÉ - POČIATKY TVÁRNENIA KOVOV A VYSOKÉHO ŠKOLSTVA NA SLOVENSKU |
K. s.: |
No 1 (2008), p. 162-171 |
|
|
Brehuv J., Magula R. |
ZNÁME I NEZNÁME BANSKO-SPRACOVATEĽSKÉ AKTIVITY ŠĽACHTICKÉHO RODU ŠÓŠOVCOV |
K. s.: |
No 1 (2008), p. 172-176 |
|
|
|
|
|
|