Počet návštev: 86949023
AMS práve číta: 1




Ročník 2005 No 4

Kvačkaj T.
VÝSKUM OCEĽOVÝCH MATERIÁLOV PRE ULTRAĽAHKÚKAROSÉRIU OSOBNÝCH ATOMOBILOV
Abstrakt
Príspevok sa zaoberá výskumom plechov valcovaných za tepla a za studena na Katedre tvárnenia kovov – HF, určených pre automobilový priemysel. Skúmané sú dosiahnuté vlastnosti niektorých oceľových materiálov v podmienkach aplikácie simulácií plastických deformácií technologických procesov, určených pre vybrané konštrukčné skupiny novej generácie automobilov strednej a vysokej triedy. Chemické koncepcie ocelí, fyzikálnometalurgické aspekty ovládania vlastností, ako aj posúdenie ovládania fyzikálnometalurgických dejov pomocou technologických premenných, sú analyzované. Vplyv podmienok plastických deformácií za tepla a riadených režimov ochladzovania na mechanické a plastické vlastnosti ocelí bol predmetom posudzovania. Režimy plastických deformácií za studena s nasledujúcimi procesmi žíhania boli tiež experimentálne sledované. Aplikačné príklady ovládania chemických koncepcií a mechanizmov spevňovania pomocou technologických premenných procesov plastických deformácií, ochladzovania a žíhania materiálov určených pre výrobu ultraľahkých karosérií z AHSS ocelí (advance high strength steel) typu IF (intersticial free), BH (bake hardening), HSLA (high strength low alloy), DP (dual phase) a CP (complex phase) sú v príspevku diskutované. Ocele typu IF sú určené pre hlbokoťažné tvarovo zložite vonkajšie a vnútorné diely, BH ocele nachádzajú uplatnenie pre vonkajšie a vnútorné panely, DP ocele majú široké použitie pre vonkajšie a vnútorne konštrukčné diely, CP ocele sú prednostne určené na najviac namáhané diely vrátane dynamických zaťažení v crash zónach automobilovej karosérie.

K. s.: HSLA steel|DP steel|BH effect|TRIP effect|automobile industry|
No 4 (2005), p. 389-403
  mag01.pdf (820 kB)
mag01.txt (2 kB)  

Kuskulič T., Kvačkaj T., Topoľovský J.
VPLYV TECHNOLOGICKÝCH PODMIENOK VÝROBY POCÍNOVANÉHO PLECHU T57CA NA JEHO KONEČNÉ VLASTNOSTI
K. s.: tin plate|hot rolling|cold rolling|continual annealing|overaging|single reduction|electrolytic tinning process|mechanical properties|
No 4 (2005), p. 404-411
  mag02.pdf (258 kB)
mag02.txt (2 kB)  

Zemko M., Kvačkaj T.
NUMERICKÉ SIMULÁCIE VÝROBY POMOCNÉHO ZÁVESU ZADNÉHO KOLESA HYDROFORMINGOM
K. s.: Finite element method|numerical simulation|hydroforming|automotive industry|tube|optimization of technological process|
No 4 (2005), p. 412-418
  mag03.pdf (258 kB)
mag03.txt (2 kB)  

Kočiško R., Garafa M., Kvačkaj T.
ŠTÚDIUM PRIEBEHU MEDZE KLZU
K. s.: mechanical properties|low-carbon construction steel|yield stress|tension diagram|
No 4 (2005), p. 419-426
  mag04.pdf (478 kB)
mag04.txt (2 kB)  

Obroučka K., Fiedor J., Dědicová J., Stročková M.
TERMOCHEMICKÉ VLASTNOSTI SPALITELNÝCH ODPADŮ
K. s.: combustible waste|total caloric value|caloric value|elemental composition|moisture|ash|combustible mater|waste properties|
No 4 (2005), p. 427-436
  mag05.pdf (223 kB)
mag05.txt (2 kB)  

Luxová J., Trojan M., Šulcová P.
VYUŽITÍ MECHANICKÉ AKTIVACE PŘI PŘÍPRAVĚ PIGMENTU ZnFe2O4 SE SPINELOVOU STRUKTUROU
K. s.: spinel|inorganic pigments|mechanically activation|optical properties|zincferrite|
No 4 (2005), p. 437-449
  mag06.pdf (599 kB)
mag06.txt (2 kB)  

Zsigraiová Z., Tavares G., Semião V., Carvalho M. G.
SPAĽOVANIE KOMUNÁLNEHO ODPADU – PRÍSPEVOK K TRVALO UDRŽATEĽNEMU ROZVOJU ENERGETIKY A ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA
K. s.: municipal solid waste|incineration|emissions|control|efficiency|legislation|
No 4 (2005), p. 450-459
  mag07.pdf (199 kB)
mag07.txt (2 kB)