Počet návštev: 86949444
AMS práve číta: 1




Ročník 2005 No 4

Kvačkaj T.
VÝSKUM OCEĽOVÝCH MATERIÁLOV PRE ULTRAĽAHKÚKAROSÉRIU OSOBNÝCH ATOMOBILOV
K. s.: HSLA steel|DP steel|BH effect|TRIP effect|automobile industry|
No 4 (2005), p. 389-403
  mag01.pdf (820 kB)
mag01.txt (2 kB)  

Kuskulič T., Kvačkaj T., Topoľovský J.
VPLYV TECHNOLOGICKÝCH PODMIENOK VÝROBY POCÍNOVANÉHO PLECHU T57CA NA JEHO KONEČNÉ VLASTNOSTI
K. s.: tin plate|hot rolling|cold rolling|continual annealing|overaging|single reduction|electrolytic tinning process|mechanical properties|
No 4 (2005), p. 404-411
  mag02.pdf (258 kB)
mag02.txt (2 kB)  

Zemko M., Kvačkaj T.
NUMERICKÉ SIMULÁCIE VÝROBY POMOCNÉHO ZÁVESU ZADNÉHO KOLESA HYDROFORMINGOM
Abstrakt
Trend v automobilovom priemysle smeruje k znižovaniu hmotnosti automobilu. Okrem používania moderných vysokopevných ocelí sa postupne presadzujú nové spôsoby tvárnenia. Jednou z týchto technológií je hydroforming. Návrhom technológie tvárnenia za studena hydroformingom a jeho aplikácii v automobilovom priemysle sa zaoberá tento článok. Bola navrhnutá technológia výroby pomocného rámu závesu zadných kolies z ohnutého rúrového polotovaru. Táto technológia bola namodelovaná v softwarovom produkte FormFEM. Postup výroby rámu závesu zadných kolies začína operáciou predtvárnenia rúry lisovaním. Polotovar tu získa tvar vhodný na ďalšie spracovanie hydroformingom. Simulácia ukázala lokalizáciu deformácie v miestach maximálneho ohybu rúry bez zmeny hrúbky steny. Maximálna hodnota intenzity deformácie nepresiahla ?i < 0,1. Rozhodujúca operácia je samotný hydroforming, pri ktorom súčiastka získava svoj definitívny tvar. Dosiahnutý tvar po predtvárnení umožnil ľahké umiestnenie polotovaru v zápustke hydroformingu a zminimalizoval stenčovanie steny a tým aj možnosť vzniku trhlín. Okrem analýzy tvaru a zmeny hrúbky steny bola analyzovaná aj intenzita deformácie v priečnom a pozdĺžnom reze súčiastky. Hrúbka steny sa mení nerovnomerne a je závislá na geometrických charakteristikách nástroja a polotovaru. Intenzita deformácie sa pohybuje v rozpätí ?i = 0,1 – 0,45 a je tiež závislá najmä na tvare nástroja a polotovaru. V záveroch sú popísané možnosti numerických simulácií pri návrhu nových technológií a pri optimalizovaní už zavedených s akcentom na automobilový priemysel.

K. s.: Finite element method|numerical simulation|hydroforming|automotive industry|tube|optimization of technological process|
No 4 (2005), p. 412-418
  mag03.pdf (258 kB)
mag03.txt (2 kB)  

Kočiško R., Garafa M., Kvačkaj T.
ŠTÚDIUM PRIEBEHU MEDZE KLZU
K. s.: mechanical properties|low-carbon construction steel|yield stress|tension diagram|
No 4 (2005), p. 419-426
  mag04.pdf (478 kB)
mag04.txt (2 kB)  

Obroučka K., Fiedor J., Dědicová J., Stročková M.
TERMOCHEMICKÉ VLASTNOSTI SPALITELNÝCH ODPADŮ
K. s.: combustible waste|total caloric value|caloric value|elemental composition|moisture|ash|combustible mater|waste properties|
No 4 (2005), p. 427-436
  mag05.pdf (223 kB)
mag05.txt (2 kB)  

Luxová J., Trojan M., Šulcová P.
VYUŽITÍ MECHANICKÉ AKTIVACE PŘI PŘÍPRAVĚ PIGMENTU ZnFe2O4 SE SPINELOVOU STRUKTUROU
K. s.: spinel|inorganic pigments|mechanically activation|optical properties|zincferrite|
No 4 (2005), p. 437-449
  mag06.pdf (599 kB)
mag06.txt (2 kB)  

Zsigraiová Z., Tavares G., Semião V., Carvalho M. G.
SPAĽOVANIE KOMUNÁLNEHO ODPADU – PRÍSPEVOK K TRVALO UDRŽATEĽNEMU ROZVOJU ENERGETIKY A ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA
K. s.: municipal solid waste|incineration|emissions|control|efficiency|legislation|
No 4 (2005), p. 450-459
  mag07.pdf (199 kB)
mag07.txt (2 kB)